سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از موارد مهمی که هر صاحب سایت فروشگاهی باید در نظر داشته باشد سئو سایت فروشگاه اینترنتی اش است. خرید اینترنتی از یک سایت فروشگاهی موجب می‌شود که مشتری قادر به دیدن کالای مدنظر خود از نزدیک نباشد و نیز نتواند از سایز و جنس آن مطمئن شود. ولی با این حال تعداد مشتریان سایت‌های فروشگاهی در حال افزایش روزافزون می‌باشد. در نتیجه تعداد متقاضیان طراحی سایت فروشگاهی نیز بیشتر و رقابت فرشگاه‌های اینترنتی در موتورهای جستجو فشرده‌تر می‌شود.

بنابراین می‌بایست سئو و بهینه سازی سایت‌های فروشگاه اینترنتی قسمتی از استراتژی بازاریابی هر فروشگاه آنلاین باشد. سئو اصفهان را بخوانید.

اهمیت سئو سایت فروشگاه اینترنتی از همان بدو شروع

متاسفانه اکثر صاحبان مشاغل اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین، سایت خود را همانندسازی می‌کنند. بدین ترتیب که ابتدا توسط افراد متخصص طراحی سایت شروع به طراحی فروشگاه آنلاین خود نموده و پس از مدتی که سایت موفقیت مورد انتظار خود را نداشت بدنبال نیروی حرفه‌ای برای سئو می‌گردند تا سایت آن‌ها را مطابق با الگوریتم‌های گوگل بهینه نموده و موجب افزایش رتبه آن‌ها شود. این کار غلطی است چون سایت و اجزای اصلی آن که برای سئو اهمیت دارد طراحی شده است. سئو را باید جزء مواد اولیه یک سایت قرار داد و در زمان طراحی تمام مواردی که بر روی سئو اثر دارد را لحاظ کرد. در غیر اینصورت باید متحمل هزینه اضافی, زمان بیشتر و شاید حتی شکست پروژه هم بود.

اگر هدفتان افزایش روزانه فروش و درآمد خود از سایت است که مطمئناً همینطور است باید از ابتدا برروی سئو کار کنید. اشتباه دیگر درمورد سئو این است که صاحبان فروشگاه آنلاین پس از اطمینان و رضایت از نتیجه سئو سایت خود آن را به حال خود رها می‌کنند. در صورتی که همواره باید از آنچه در حال حاضر دارید (اعم از: رتبه سایت، ترافیک، نرخ تبدیل، مشتری، فروش و…) محافظت نموده و بخوبی با رقبای خود رقابت کنید. رتبه سایت شما در گوگل ماندگار و همیشگی نیست و گوگل هرگز سایت شما را بطور مداوم حمایت نمی‌کند.

بهینه سازی سایت

اکثر صاحبان فروشگاه‌های آنلاین معتقدند که با قراردادن صدها یا حتی هزاران کالا و محصول در سایت تجارت الکترونیک خود، ترافیک موتور جستجو تغییر کرده و یا با تعدادی فعالیت اصطلاحاً فریبنده گوگل سئوسایت بهینه می‌شود.

درصورتی‌که در واقع این موضوع حقیقت ندارد. هدف شرکت ویستاپرداز نواندیش گروه طراحی سایت اصفهان نیز این است که مضاف بر بهینه‌سازی سایت براساس الگوریتم‌های گوگل، کسب‌وکار هدف را تحلیل و بررسی نموده و به نیازسنجی مخاطبین آن بپردازد. این امر در سئو بسیار تاثیرگذار بوده و به عنوان سئو کلاه سفید شناخته می‌شود.

در واقع بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی بسیار مشکل‌تر و تخصصی‌تر از سایت‌های دارای چندصفحه و یا وبلاگ‌هاست. با داشتن مداوم صفحات متعدد محصول در سایت و خارج از آن، مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود که موجب دشواری سئو برای سایت‌های تجارت الکترونیک می‌باشد. در سئو سایت فروشگاه اینترنتی بیشترین تمرکز برروی محتوا، لینک‌ و تگ‌هاست و برنامه‌ریزی استراتژیک بمنظور جذب مخاطب هدف که قصد خرید از سایت باشد دارای اهمیت بالایی می‌باشد.

طراحی سایت اصفهان | سئو اصفهان | طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در مورد محتوای سئو سایت فروشگاه اینترنتی:

  1. بدنبال کلمات کلیدی مناسب باشید: مهم‌ترین قسمت جهت سئو وب‌ سایت، جستجو و یافتن  کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکار شماست. نخست باید این موضوع را بدانید که چه کلماتی مرتبط با فعالیت شما است و کاربران با جستجوی چه کلمه و عبارتی محصولات شما را جستجو می‌کنند.
  2. محصولات خود را بدرستی توصیف کنید: معمولاً این اشتباه در فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک به چشم می‌خورد. متاسفانه نبود توصیف کامل و درست آن‌ها در صفحه محصولات، شانس واقع شدن آن‌ها در صفحه نخست گوگل را به صفر می‌رساند.  ممکن است تصور کنید یک عکس برای محصولی چون مانتو بیانگر همه‌چیز است و نیازی به توضیح اضافه ندارد. ولی در حقیقت موتور جستجویی چون گوگل نمی‌تواند عکس را بخواند. پس حتما خصوصیات محصولات خود شرح دهید. مطمئناً محتوای انحصاری برای توصیف هر محصول، همواره برای بهبود سئو شما مناسب‌تر است.

موارد دیگر:

  1. برای توصیف محصولات، توضیح سازنده آن‌ها را کپی نکنید: نکته اینجاست که این توضیحات به اکثر فرو‌شگاه‌های آنلاین ارسال شده و بیشتر آ‌نان یک محتوا را بکار می‌برند. این موضوع موجب داشتن محتوای بی ارزش و کپی شده می‌شود که براساس الگوریتم‌های گوگل غیرقابل قبول نیز هست.
  2. درمورد هر محصول، نظرات مشتریان خود را قرار داد: حدود 70درصد مشتریان پیش از خرید محصول به بررسی بیشتر کالای موردنظر خود در فضای اینترنتی می‌پردازند. این نکته بیانگر این است که اگر در سایت خود بررسی و نظرسنجی محصولات را قرار ندهید بسیاری از مشتریان خود را از دست می‌دهید. سایت آمازون که از جمله سایت‌های معروف جهانی است، علاوه بر این که به کاربران امکان خرید داده، آنان را قادر ساخته تا تجربیات و علائق خود را با دیگر کاربران در میان بگذارند. قراردادن نظر مشتریان درمورد هر محصول، نتایج مثبتی را برای سایت به ارمغان می‌آورد.همانگونه که می‌دانید تولید محتوا برای هر محصول کاری مشکل است و از سوی دیگر، قبلاً اشاره کردیم که تولید جداگانه محتوا برای هر محصول تاثیر بسزایی برروی سئو سایت فروشگاهی خواهد داشت. از مزایای ثبت نظرات مشتریان این است که محتوای هر یک از محصولات شما را منحصر بفرد نموده و مهمتر آنکه این کار بطور رایگان صورت می‌گیرد. نظرات مشتریان موجب بروزرسانی مداوم صفحه بدون افزودن مطلب جدید به آن می‌شود و موتورهای جستجو نیز همواره به صفحات شما سرمی‌زنند.

طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت

 موارد زیر را برای معرفی محصولات در نظر باید داشت:

  • حتماً محتوای توصیفی کامل و دقیق قرار دهید تا مشتریان هنگام خرید قادر به تصمیم‌گیری درست باشند.
  • محتوای وب‌سایت‌های دیگر را کپی نکنید. موتورهای جستجو درصورت مشاهده شما را جریمه می‌کنند.
  • بکاربردن زیاد برخی از کلمات کلیدی در صفحات امکان دارد زیان‌آور باشد.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 104856
کل یاداشته ها : 138


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ